lördag 7 januari 2012

Ledig lördag i Lund

Nästan bara L :) Vi fick ju fribiljetter till The Stig-Helmer story och bokade biljetter till en lunchbio idag. Filmen var lite trög och bjöd inte på så många gapskratt som han brukar göra, men lite småmysig. Tur den var gratis ;)
När vi sett filmen så tog vi en promenad och mannen hittade en skjorta och en snygg tröja på rea. Kollade lite lagom i några affärer och åt sedan crepes på Café Cremé eller hur det nu stavas... Jag blev alldeles för mätt, trodde det var en liten lagom portion men vi misstog oss båda rejält. Jag orkade inte äta upp. Sen åkte vi hem igen och nu vilar jag upp mig i soffan.
Söt groda, eller hur? Det var en julklapp från min svägerska, på skoj. Alla vuxna par fick varsitt glasdjur, men vårt var ju klockrent :)
Jag var hemma från jobbet i torsdags. Fick så himla ont i mage och kropp under onsdags em så jag stupade i säng hemma på onsdagskvällen och sov bort halva torsdagen. Emma skötte sitt packande och Tobbe skjutsade henne till bussen tidigt i torsdags morse. Hon är nu på Gothia Cup och de vann två matcher och tog sig till fjärdedelsfinaler men sen tog det slut imorse. Vi vaknade kl 8 för att kunna följa matchen på internet.

För tio år sedan fick Anton och Emma varsin fleecefilt av oss och mormor, Mimmi och Gogo. Etiketten på Emmas filt har gått sönder och jag fick fota den så att min mamma kan brodera en ny som jag kan sy på. Emmas filt är pongo-mönster som ni ser och Antons är tassavtryck. Han gick nämligen på Varggrottan på Södervångsskolan när tyget inköptes och kantades av mig. Sen fick mormor resp Mimmi brodera något på nån gammal anrik lase som jag sydde dit. Fint blev det och välanvända har filtarna varit. De är lagom stora för ett påslakan så ibland på sommaren så har jag bytt ut det vanliga täcket mot filtarna. Lagom varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar