torsdag 19 juli 2012

Wienerschnitzeltorsdag

Idag åkte Anton iväg för att lana hos en kompis i Sandby. Han packade flakmoppen och drog iväg på em. Jag och maken åkte till trävaruhandlaren och köpte en massa tryckt trallvirke för att bygga trädäck bakom poolen. När vi kom hem så bestämde vi att kvällens middag skulle bli icke-Anton vänlig, dvs med ägg. Det blev wienerschnitzel och lite gott vin till det.


Jag plockade fram alla grejor och maken geggade ;)


Och den godaste såsen fick koka i över en halvtimme. 


Sen var det bara att steka schnitzlarna och se till att pommes frites blev klara samtidigt. Citron och kapris på det så var tallriken klar. Jag skippar sardeller, det smakar skit tycker jag. Missade tyvärr att köpa gröna ärtor så vi kompromissade med sugar snap peas...



Nu ska vi ta ett kvällsdopp innan vi ser ett avsnitt av Borgen som vi missade i måndags. Det var så spännande förra gången och jag vill inte missa en minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar