söndag 3 mars 2013

Lördagens äventyr i Malmö

Igår så var vi bjudna på 18 års fest i Malmö. Jag, Emma och maken tog buss och tåg och klev för första gången av på Triangelns tågstation. Inte kunde jag tänka mig att det skulle vara en tåguppgång framför Johannes kyrka i Malmö. Här bodde jag i 1,5 år när jag först kom till Malmö 1992. Vilka minnen...



Utsikt från balkongen på Triangelns Kontorshotell där festligheterna ägde rum. Den ljusa pricken är klockan på Johannes kyrka.


En cool tavla som föreställer Malmö och alla dess stadsdelar. Man måste nog ha bott här för att uppskatta det ;)


Jättesmaskig buffe med en massa olika sallad, kött, sås och bröd. Jag blev jättemätt.



Till dessert blev det en jättetårta med marsipanöverdrag. Den var inte dum den heller...



Vi halv elva så gick vi ner och tog tåget tillbaka till Lund och sen bussen till Sandby. Det var en rätt fräck väggdekoration på vägen ner till perrongen.


Kunde inte låta bli att fota skylten med TULL-märket på. Haha vem sitter i tullen mitt i natten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar