fredag 5 april 2013

Äntligen fredag...

Igår fick jag brev från min mamma. Hon hade hittat en lapp från mars 1966 där hon ritat av mina fötter för att åka till Skoman och köpa den första vårskorna. Jag gillade tydligen inte att prova varken skor eller kläder på den tiden, något som inte stämmer idag hahaha... Sen skrev hon att jag inte får glömma att bläddra igenom hennes böcker någon gång i framtiden (inget jag vill tänka på nu) för där finns en massa roliga minnen sparade.


Efter middagen bestående av lax i ugn med romsås eller citronsås och wasabi-sesamkrydda så var vi bjudna till våra tyska grannar på vinprovning. När vi kom dit så var det fler grannar inbjudna och till slut var vi 10 i soffan. 


Vi fick bli lite försökskaniner inför en vinprovning om två veckor på Thomas jobb. Ett vitt bubbel, två vita och tre röda viner. Alla franska. Jag gillade bäst en av de vita en Pinot Gris och den sista röda som var en bordeaux. Några utomordentligt goda ostar från Bengtssons ost gjorde dessutom susen för att rensa smaklökarna mellan sorterna. Vi var hemma igen vid 22.30 och det var rätt lagom eftersom alla skulle i säng tidigt för innebandycup imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar