torsdag 1 maj 2014

Första maj

När vi gick ut för att köra till pappa så var det snö på bilen, det hade snöat på natten, skumt...




Marianne fick komma hem för första gången idag. Hon var så glad att hon grät. Vi satt och pratade i stora rummet och pappa hade tänt en brasa.

Efter en god lunch så kollade vi på kläder och pratade och sen var det fika och till slut så kom färdstjänstbilen och hämtade tillbaka henne till Norrgården. 

Vi andra tog en tur i pappas fina merca

Åkte tillbaka till gatan där vi bodde när jag föddes och min bror parkerade bilen på samma ställe som den stod när vi bodde där. Nostalgi på högre plan

Och för första gången fick jag köra bilen själv

Det än ändå speciellt med den här bilen

På kvällen så satt jag och läste alla fina brev som min farmor och farfar skrev till varandra när min pappa var nyfödd 1932. Min farfar låg i lumpen och min farmor bodde hemma hos gammelfarfar i Skrike. Min farfar och farmor var inte gifta då utan gifte sig på midsommarafton 1932 en månad efter att lill-Erik fötts :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar