torsdag 23 april 2009

Ensam vid köksbordet med barnen utomhus på "rullor" (som det heter härnere i Söder). Jag fixade våfflor till middag eftersom jag hade lite vispgrädde över sedan innan. Det var populärt. Anton hade redan förberett för ensam middag utan mamma, men när jag ringde och sa att det skulle bli hans favoriträtt, så lade han genast ner sitt matprojekt. Gubben har inte hört av sig en enda gång, ovanligt för honom. Men de kanske har så späckat schema att han inte hunnit. Han får berätta senare när han ringer godnatt. Nu ska jag bara läsa tidningen och sedan glo lite på TV om där är något att se, annars lägger jag mig och läser klart en deckare jag lagt åt sidan för ett tag sedan. Blir väl tvungen att skumläsa de senaste kapitlen för att komma ihåg alla intriger... Men först av allt ska jag ha in flocken och få ner dem i sängarna innan det blir för sent. I morgon så går jag hemifrån 06.45 och då ska de vara vakna och på väg upp. Men det går nog jättebra. Dessutom är det äntligen fredag, då går allt lätt. Piggelin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar