fredag 5 mars 2010

Oj, jag har inte skrivit något på länge. Först var det en massa att fixa innan sportlovet.

Jo, vi har varit iväg hela familjen för första gången och åkt skidor allihopa. Emma var inte gammal nog att gå i skidskola förra gången, men nu så åkte hon av bara tusan. Både Anton och Emma gick skidskola sammanlagt tre lektioner var. Sen var det pappa som var skidlärare, han har ju erfarenhet på det området sedan han jobbade på Snöresor (på 1900-talet om någon undrar). Vi var i Branäs uppe på berget och bodde i en fantastisk norsk privatägd stuga. Det tog bara fem minuter att gå med skidorna till liften och hem kunde man nästan staka sig hela vägen. När vi kom dit så var det runt minus 20 grader ute på dagarna, men SOL, och sista dagen hade temperaturen sjunkit till minus 4. Precis lagom! Och det snöade så backarna var perfekta.

När vi kom hem hann jag bara jobba en dag sen blev jag jättesjuk. Orkade inte röra mig och hade ont i huvudet i flera dagar. Nu har kranen öppnat och jag får snyta mig en gång i kvarten. Men bättre det än huvudvärken och orken som tröt. Jag har verkligen legat i sängen/framför TV:n hela veckan. Först idag orkade jag ta bilen ner till ICA och handla lite. Men nu får jag betala, behöver vila upp mig innan middag.

Jag har inte tankat ner några bilder ännu, det får komma senare. Äntligen helg!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas du kryar på dig snart!
    Den beställde vi genom http://www.mrperswall.se/ och den kostade 1974:- och då är den ca 6kvm stor.
    Kul att se att mina kort fungerar som väggfototapet :) Kanske man skulle satsa på att försöka sälja in sig hos lite olika såna sajter ;)
    Ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Har en vägg i hallen på väg upp till andra våningen som jag är lite sugen på att göra något annorlunda med. Antingen med ljus eller något i stil med en fototapet. Känner mig lite piggare, men frisk, nej det är jag inte.

    SvaraRadera