söndag 9 maj 2010

Så har man fyllt år igen. Numera 45 och halvvägs, som min fd kollega skrev i ett mail till mig i fredags.

Blev firad igår med lite äkta bubbel på sängen och födelsedagssång. Vädret var väl inte det roligaste på en födelsedag. Grått, trist, regntungt och kallt. Blääää..... Eftersom min käre man har ryggskott (fortfarande) så låg han på soffan under dagen. Jag åkte med Emma och handlade nya "rullor" eftersom de gamla inte var mycket att åka på. Hur många gånger måste man säga att man inte ska köra i regn, snö och på gräset? Hittade i alla fall ett par bra på Stadium till schysst pris. Emma gjorde en liten marknadsundersökning på hårklämmor. Hon gick runt själv och kollade priser och till slut blev det KappAhl som hade bästa pris. När hon skulle betala så kostade de bara 9.50 kr mot de 19.50 som stod på prislappen. Hon blev lite nervös för att något var fel då det inte ens stod på kvittot att det var hårklämmor hon köpt. Tänk om någon ville se hennes kvitto? Jag fick i alla fall ett fint kvitto på att vi lyckats banka in lite ärlighet i henne.

Till sist slog vi till med vars två bikinis i nästan samma färger. Jag tror aldrig att jag köpt något så färgglatt någonsin, men de var faktiskt skitsnygga på, till och men min käre man, som ryggade tillbaka när han såg dem i min hand, tyckte att de var jättefina.

Dagen till ära åt vi lite god mat och Mimmi gjorde oss sällskap till middag och dessert. Sen kollade vi lite TV och gick och la oss. Jag är nöjd, skönt att bara göra ingenting och njuta av nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar