lördag 11 december 2010

Saturday night is alright....

Från härligt vinterväder med några minusgrader är vi nu på andra sidan. Plusgrader :( en massa äcklig slask och jag vet inte vad. Kunde inte kylan stannat kvar?

Igår såg vi Idol och vår favorit Jay vann. Härligt! Idag var jag med mannen i Malmö och han köpte ytterligare ett PA till sin samling. Ett för mindre lokaler och sällskap.... en sak till att ha på hyllan. Kan inte säga så mycket då jag inte vet vad jag talar om.... Bara han är nöjd och har pengar så är allt frid och fröjd. Jag gick en runda på Caroli och köpte julstrumpor till familjen. Fixade en julklapp som jag själv är rätt nöjd med. Säger inget mera då jag inte vill avslöja mig för mycket :)

Stod i tjollan på Emmas hemmamatch ikväll. De fick spö med 3-13.... och Emma blev utvisad pga av hon tog en boll i pannan. Det får man inte. Hem och duscha och sen skjutsade jag henne till en kompis där hon skulle sova över. Hem igen och mat till Anton och ost och vin till lilla gubben och mig. Det var supergott! Vinet var en gåva från en föreläsning lilla gubben hade hållit inne i Malmö för några veckor sedan. 120 kronors klassen och skitgott. Nu väntar jag bara på att bastun ska bli varm så att vi kan ta en kvällsbastu innan vi ska nanna. Najs!

Appropå vin, min bästa väninna från nittonhundrafrös tipsade mig om ett rödvin ur beställningssortimentet för ynka 52 kronor. Beställde hem och blev helt såld. Måste beställa en hel låda så att jag har hemma i jul. SKITGOTT, kan man inte tro om 52 kronor på bolaget. För mig är det Vino Tinto eller nåt vin i tetrapak, men nej, det är verkligen gott och prisvärt. Tyskland, släng dig i väggen!

By the way, nu har jag bara 6 arbetsdagar kvar på detta året, sen väntar jullov fram till 10 januari 2011. Avundsjuk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar