lördag 19 mars 2011

Idag har jag hunnit med mycket...

Vaknade tidigt av att mannen hostade som tusan. Han gick upp och halvla sig i soffan för att slippa hosta så mycket. Jag låg kvar och vilade utan att somna i över en timme. Härligt! När jag väl gick upp hade solen tittat fram och jag var rejält hungrig. Tvättade av mig och klädde mig och gick ner och åt frukost med mannen som faktiskt väntat på mig :)

Efter frukost så tömde jag diskmaskinen, hängde upp tvätt, tömde torktumlaren och klädde mig sen i ytterkläder. Tömde alla krukor på allt som dött under vintern. Tog ett snabbt tag i rabatten på framsidan, vilket var enkelt då det bara var trötta irisblad och kärleksört som såg trist ut. Sen plockade jag ihop allt skit som skulle med till tippen. Klockan ett stod vi på OKQ8 och kopplade släpet vi hyrt i 3 timmar. Åkte hem och fyllde det och körde via en kompis till Emma och lämnade av henne där. Till tippen och sen till jobbet för att kolla in en soffa på Lusthuset jag sett några dagar innan. Vi slog till på två soffor och ett bord och körde sedan hem och lastade av. Ställde upp det och känner mig riktigt nöjd. Vi har ju redan ett butterflybord i teak med 6 positionsstolar, men det är alltid för lite plats när vi har folk hemma. Det blir lätt 10-15 pers runt bordet och vid poolen på sommaren och då får alla inte plats...


Var sedan duktig och städade hela övervåningen och torkade golven. Har nu bara nedervåningen kvar imorgon, men jag måste till Nova också och handla en jacka till Emma. Det är ett måste... Mannen har varit krasslig hela dagen, gått på halvfart, alltså inte mycket hjälp därifrån.

Lagade lite god mat och sen såg mannen, Anton och jag en ny film med Nicolas Cage om nån häxa. Den var faktiskt riktigt kass, en B-film skulle jag säga. Fick en hot whisky efter maten, man får låtsas att man är lite förkyld :) Nu sitter han och "skypar" om sin MC-tripp med Dahlberg på andra sidan Atlanten. Hoppas de är klara snart. Det är ju faktiskt lördag kväll och vi är ensamma i soffan.... Puss älskling, jag gillar dig ändå, men det är trevligare när du är med mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar