lördag 9 april 2011

Marsmallows

Lördag är väl en dag man ska göra sånt man inte hunnit med i veckan? Jo, jag har tvättat, städat, handlat, baka kakor, grillat korv till lunch, lagat middag, skjutsat mannen till hans spelning inne i Malmö, kollat lite på TV, tänt grillen till Emma så hon kunde göra sina grillade marsmallows, nattat Emma och slappat i soffan helt själv.



Visst kan man göra allt trist i veckan, men hur ska man hinna? Har ett norskt kriminaldrama i bakgrunden på TV:n. Varg Veum, lite förutsägbart men halvtrevligt. Har ont i min arm igen, vi har inte tränat på ett tag då vi varit sjuka, men nu måste vi ta tag i det i veckan igen. Jag vet ju att jag mår skitbra om jag får träna, men det är ju lilla gubben som är väldigt bra på att hitta på en bra ursäkt för att slippa.

Vi kollade på en ensam-helg nu i vår och då hittade jag ett trevligt ställe med lite spa dessutom. Han tyckte det lät trevligt, men när jag sa att de hade gym och att vi då kan ta ett pass där så backade han ur. Easy way out, eller vad säger man. Det blev ett lyxpaket på ett fint hotell i HBG istället med femrätters middag och "kungssäng" och guldjacuzzi i sviten. Äkta champagen på rummet... jag gillar ju det också. Hoppas vi kan åka MC dit, att det är väder :)

Emma ligger nu i sängen, tandborstad och klar. Hon grillade marsmallows efter maten och sen kollade vi på nåt drama om Kennedy-klanen. Rätt bra faktiskt, och en historielektion kan man säga. Min käre man är i Malmö och spelar på en 50-års fest. Det är systern till en fd arbetskompis som fyller. Jag var medbjuden men tackade nej då jag inte kände någon. Hur kul är det att vara på fest utan att känna en kotte och dessutom spelar min man och vi får/kan inte dansa. Då är det inte fest för mig när han är närvarande och jobbar och vi inte kan festa tillsammans. Jag körde honom in dit och hela bilen var tvärfull. Tur vi har den bil vi har som går att packa så bra. Tror vi aldrig haft en så liten bil som det går att få så mycket grejor i. Ett klipp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar