tisdag 12 april 2011

Mitt nya liv började idag

Klockan 06.20 ringde klockan och då gick jag och lilla gubben upp och klädde oss och gick ut på en rask promenad. Klockan 7 åt jag frukost bestående av yoghurt och crunchy och sen duschade jag och åkte till jobbet. Tryckte två bananer innan lunch plus en kopp te . VV-lunch, cola zero och sen ett äpple på em. Till middag blev det kalkon med rosepepparsås och pressad potatis och ett litet glas mjölk. Upptäckte att jag hade 3 points kvar att göra av med så det blev en macka med "Mindre Bregott" på. Mums! Nu får man inte spara något av sina dagliga points utan måste äta upp dem = mindre stress för festligheter. Istället har man en massa points att slösa med under veckan eller skita i att använda. Man väljer själv :) Och man kan tjäna extra points på motion. Verkar mycket bättre än för 11 år sen, mer frihet.

Ja, mitt nya liv började igår på Dalby Gästis. Har gått med i Viktväktarna igen efter 11 år. Då hade jag lite kilon kvar efter Emma, men nu har jag ätit på mig dessa och de ska BORT. Känner mig jättenöjd efter min första dag. Lite trött, men det beror på att jag haft mycket på jobbet.

Tjingeling, nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund, inget kul på TV ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar