torsdag 20 oktober 2011

Nere?

Kom till jobbet idag och mina två gerberor stod fint i sina vaser. Efter frukost så hade den ena helt enkelt lutat sig framåt och gett upp. Det var bara att klippa av den och lägga blomman i ett glas. Trist att den inte höll veckan ut...

Gubben ligger hemma och är sjuk, tänkte att detta lilla klipp ur tidningen kanske skulle pigga upp eller i alla fall få det att kännas mindre hopplöst, är man sjuk så är man, inget att göra åt.

Ikväll åt vi fläskpannkaka. Det var länge sen och det var jättegott. Med lingon och sallad till. Hade nog kunnat äta två bitar till, men jag stoppade vi 1 och en fjärdedel. Nån måtta får det väl vara på frosseriet ;) Väntar nu på att Emma ska ha spelat innebandy klart så att man kan slänga sig i soffan och softa innan veckans sista arbetsdag imorgon. Ska gå på Systemet i Eslöv och hämta ut min vinbeställning. Fått tips på ett vin i beställningssortimentet för 69 kronor flaskan som ska smaka fantastiskt. Jag får återkomma med en recension en annan dag.

Lilla mamma har opererat ögat och jag vet inte hur det har gått. Får ringa och kolla så att hon inte tror att jag inte bryr mig. Nu har både mamma, pappa och pappas nya fru problem med synen. Undrar när de inte kan köra bil längre, vad händer då? Min pappa får väl spel när han inte kan fara iväg och kolla på grejor och sköta sig själv. Men det är väl bara att inse att de börjar bli gamla de med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar