fredag 28 oktober 2011

Nu är det fredagsmys...

Idag har det varit full rulle på jobbet. Fredag och min kollega var ledig så jag fick köra ensam i "butiken" mellan 12-16 då vi har öppet. När jag var klar för dagen så gick jag en vända på stan och köpte en klänning på öppet köp och några underbara praliner på Maya choklad på Storgatan.

När jag väl kom hem stod maken framför garaget och packade upp grejor till sin båge. Han har ju precis bytt till en Victory och alla grejor fanns inte hemma när han hämtade hem den för en månad sedan. Nu har han fått sin ruta, min sissybar och annat lullull som "bara" måste finnas :) Jag kollade posten och där fanns en avi för att hämta paket på OKQ8. Det var Antons iPhone 4S som vi beställde tidigare i veckan. Gissa om han blev glad, det var rena julafton. På tal om julafton så bytte jag om till min "lilla röda" och lilla gubben undrade varför jag hade julklänningen på mig :)

Till middag så drack vi ett vin som gubben fick i present vid ett besök i onsdags av ett danskt sjukhus. Helt underbart, finns dock ej på Systembolaget :( Men det finns ju andra viner med samma druva från samma distrikt, vi får helt enkelt pröva oss fram.

Kan meddela att pralinerna var supergoda. Blir nog fler besök på chokladaffären för min del (den ligger mitt emot min parkering på jobbet, alltså alldeles för nära för att det ska vara lämpligt...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar