lördag 25 februari 2012

Middag på stan med mitt gos


Så lilla gubben och jag tog bussen igår kväll från Sandby och sen Pågatåget till Malmö för att utnyttja en gratismiddag för två som jag fått i present när jag slutade på Skåne-Plantor i somras.

 Hade ju aldrig varit på den nya stationen, så det var ju lite spännande.

De hade renoverat jättefint, bl a denna hallen i turkos.
Vi gick först och åt middag på CasaMia, glömt hur trångt och stökigt det var, en medioker upplevelse tyvärr...  Men sen gick vi en pubrunda istället :) Först till den gamla "brottsplatsen" Pickwick. Sen gick vi genom stan tillbaka till stationen förbi Paddys där det var smockat bort till O'Learys där jag fick en mumsig Café Dom. Sen tog vi tåget till Lund igen.

Där gick vi in på John Bull eller vad den heter och träffade en gammal dartpolare :) Fick varsin Fernet Branca att rädda magen med efter all mat och annat vi dragit i oss under kvällen.

Och vi fick lyssna på lite livemusik, dock ingen dans...

Dagen efter fanns inte ett glas proviva att uppbringa :( men då kom jag på att jag köpt små shotar några dagar innan. Måste ha känt på mig att det skulle komma att behövas :) Nu är det inte många timmar tills Emma kommer hem igen. Tåget tar 2 timmar längre idag pga banarbete, men vi kör till Hässelholm och plockar upp henne där så är vi hemma igen kl 19 och hinner äta middag i normal tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar