onsdag 22 juli 2009

Nu sitter vi på tåget, min dotter och jag. Klev upp tidigt i ottan för att kliva på klockan 7.28 i Lund. Resan mot "Norrland" har bara börjat trots att klockan nu är snart 11. Vi ska byta tåg om mindre än en timme för att komma till Sundsvall. Sedan är det buss till Docksta. Vi ska till Höga Kusten, Ångermanland. Min pappa är därifrån och vår familj har haft sommarhus där i hela mitt liv. Nu är det min bror som har huset i Sjöland och min pappa och hans nya fru Marianne har köpt ett annat hus utanför Nordingrå.

Vi har laddat med myggstift, regnjacka och varma tröjor. Mormor har sagt att det är lite ruggigt, men vi har med badkläder för vi är optimistiska. Av erfarenhet vet jag att vattnet inte är lika varmt som hemma i Skåne, men man får väl hålla masken och hoppa i ändå..... Badkruka vill jag inte kallas av min bror.

Mannen och sonen har bokat resa till Hamburg och ska kolla in läget där. Jag har snällt bett honom att shoppa lite vin på vägen hem eftersom han ändå åker förbi. Man får ju passa på, vi ska snart ha Bikemeet och då går det åt dricka.....

Snart försvinner vi från nätet. På "landet" finns inga vanliga telefoner eller internet. Så vi maxar tågresan med datatid för en hel vecka framåt. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar