söndag 5 september 2010

Varm och solig söndag

Vaknade tidigt av ljuset. Solen strålade från en nästan klarblå himmel och det var faktiskt 13 grader varmt redan klockan halv tio. Jag gick upp och läste tidningen och efter en stund kom Anton ner och klagade på att han hade svårt att andas. Gick sedan upp igen och la mig i sängen och gosade "upp" gubben.



Vi åt frukost och sen drog mannen av bubbeltäcket från poolen så att det skulle torka för att sedan vikas ihop över vintern. Jag målade över missade ställen från förra helgens sista målning av uterummet. Har ont i magen, det var länge sen sist. Konstant mjölksyra i benen gör att man inte orkar mycket. Vi hade tänkt cykla till Måryd, men bara tanken på att jag skulle tappa all ork på vägen hem fick mig nästan att börja gråta. Jag sa att jag inte orkade, och min söte man förstod. Det gör han alltid när jag mår kass på detta viset. Så vi stannade hemma och han fortsatte på baksidan och röja och packa bilen för en tur till tippen. Vintertäcket på poolen åkte på (vilket inte betyder att vi inte kan doppa oss, men det blir inga fler långa bad denna säsongen). Jag vek tvätt och bar upp och la in i skåpen. När mannen for iväg tog barnen och jag lite yoggi och flingor.


Satt och kikade på lite höstweekendresor till Sopot i Polen. Funderar på att åka i november en helg med våra vänner som vi var i Bremen med förra året. Det är ungefär halva priset, med flyg till Gdansk och sen femstjärnigt hotell i Sopot, jämfört med bussresan till Bremen.


Till middag hade vi gäst idag. Mimmi kom till oss och vi åt fläskytterfile. Efter maten så visade Emma och lilla gubben hur Wii Fit fungerade och till och med jag fick stå på plattan. Det är svårare än man tror :) När Mimmi åkt hem så tog jag hand om disk och sen var jag lite frusen och tänkte göra mig en kopp te. Hittade dock något mycket godare i skafferiet. Det blev ett litet glas varm chokladglögg som stod kvar sedan i julas. Har varit lite frusen hela dagen, vilket jag nästan alltid är när jag har mens. Denna gång har jag mått riktigt dåligt. Alla våra planer om att fixa in bokhyllan i Emmas rum fick vara. Jag orkade bara inte med stora projekt. Allt som jag kan se framför mig och klart på fem minuter är vad jag orkat med idag. Jag tror jag gör en tidig kväll ikväll. Sömn är det som hjälper mig bäst.

Dagens tre bilder är utsikten från balkongen idag. "Kossorna" är nog det bästa med allting, närheten till verkligheten, det som vi inte kan vara utan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar