söndag 10 oktober 2010

Veckan tog slut igen...

Lördag morgon och en fantastisk frukost med ägg och bacon serverad av min man. Supergott! Åkte med Emma till Nova och handlade kläder i flera timmar. Till henne, jag fick tre par strumpor. Men nu har hon byxor, tröjor, strumpor och trosor för ett tag framåt. Det var urvuxet och när vi rensat bort så fanns inget kvar. Men vinterskor hittade vi inga. Det får bli en annan dag eller kväll. När vi kom hem från shoppingen så skjutsade jag Mimmi till Malmö då hon skulle på fest hos en väninna. Käre mannne fixade mat till Emma som skulle på disco kalas och när jag kom hem så lagade vi mat till oss som var kvar hemma. Kollade på en film och sen gick vi för att hämta Emma. Gick upp vid elva och sov innan midnatt. Man blir trött av att gå i affärer.

Idag vaknade vi halv 9 men låg kvar en lååång stund. Efter frukost packade vi bilen med skräp och en tur på tippen. Tog med Emma och körde förbi ZooGiganten. Köpte ett större akvarium med tillbehör. Emmas gamla var bara på 10 liter och det var inte friskt. Nu blev det 54 liter istället. Men fiskarna behåller hon och vi ska fylla på med fler nästa vecka. Vek en massa tvätt och stoppade in i skåpen. Lagad carbonara till middag och sen strök jag tre av min skjortor efter att vi tittat på Starke man. Mamma ringde och vi pratade ett tag. Min syrra fyller ju 50 i januari och vi funderade på vad vi skulle hitta på till henne. Kollade på The Event och sitter nu här. Det är dags för sängen för länge sedan. Jag är trött.


Emma tog kort på mig i smyg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar