lördag 13 augusti 2011

Idag är det lördag

Och jag hade ju sett fram emot lite sol och värme idag... Känner mig lite förkyld och har några konstiga prickar på armen som gör ont. De fanns inte där igår och jag måste nog kolla upp vad det kan vara, eller så har jag blivit biten av nån insekt i natt (öppen balkong) vilket jag tror är rätt otroligt då inga djur kommer in på andra våningen :)

Barnen sover fortfarande, vi satt uppe alldeles för länge och kollade på Youtube klipp och skrattade alla tre. Tur man har barn som hittar en massa roliga klipp att visa för sin gamla mamma, som jag sen i min tur kan visa mina polare. Vissa barn verkar överhuvudtaget inte prata eller berätta för sina föräldrar vad de gör eller snackar om med sina polare. Är de rädda för fel reaktion eller vad? Jag menar inte att man ska vara dödspolare med sina föräldrar, tvärtom gillar jag det inte, men en "öppen dialog" som det så fint heter behövs för att barnen inte ska göra saker bakom ryggen eller ljuga. Berätta hellre så att det går att rätta till än att dölja och det går åt helvete. Oavsett. De vet att jag kan bli arg, men det går alltid över, och de är inte rädda för att berätta om tosigheter.

Fick mail imorse i alla fall av lilla gubbens kompis med en helt fantastisk bild som jag bara måste lägga upp även om det inte är min eller något som jag varit med om. Men min gubbe är på bilden i alla fall. Vassego!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar