måndag 26 september 2011

Storkarna kom och hälsade på oss idag

Idag när jag kommer hem från jobb och affär och ska svänga in på vår gata så får jag tvärnita. Två storkar går ute på åkern precis bredvid. Mobilbilderna blir för suddiga så jag kör hem och springer och hämtar den riktiga kameran och springer ut till vägen och fotar underverken.


En gammal man står vid vägen när jag kommer ut för att fota och han säger bara "amazing" och undrar vart storkarna kommer ifrån. Han är amerikan och har inte sett storkar på så nära håll någon gång.


Anton sprang efter mig och undrade vad jag höll på med. Sen kom Emma nästan direkt efter.


Tror inte det är så vanligt med storkar ute på vår åker...


Min käre man undrade också vad vi höll på med, han spanade från balkongen och fick också en skymt av storkarna, och oss :)



Tillbaka till verkligheten igen och lasta ur matkassarna ur bilen. Sen blev det god middag och lite trista bankaffären på datorn. Betala räkningar måste man ju göra fast man inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar