söndag 24 februari 2013

Äntligen lördag...

Och fortfarande har jag 5 rosor kvar sedan 6 februari som är jättefina. Helt fantastiskt att de har hållt sig fina i 17 dagar.


Eftersom vi skulle få gäster på kvällen så fick jag börja laga mat i god tid. Vi skulle bli 9 till bordet så det fick bli Chili con carne i en stor gryta. Ris, bröd och sallad till det. Blev väldigt gott och inte mycket kvar i grytan när middagen var över. Till dessert hade jag gjort fruktsallad med glass och hemkokt chokladsås.


Vi kollade på melodifestivalen från Malmö och sen gick vi vuxna ut och bastade och badade. Kidsen hade tagit ett snabbdopp mellan middag och melodifestival.


Jag fick tulpaner men fick ställa den ute i kylan en lång stund eftersom de var lite "lösa i skinnet". När jag snittat dem och satt dem i min Iitala vas så blev det så fint så. Och det sista av kärleksdiktstoalettpappret kunde jag inte låta bli att fotografera innan jag gjorde detta inlägg mitt i natten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar