söndag 14 april 2013

Nytt tyg på min farmors stol

Mina fina farmorsstolar som jag fick när jag var 10 år av farmor. Det var när vi flyttade till deras hus och de flyttade till lägenhet som stolarna blev kvar eftersom de inte hade plats för dem i lägenheten. Först när jag flyttade till Skåne så fick den en sprutmålning och byte av tyg på sitsen. Sedan dess har jag bytt några gånger.


Detta tyget var till sonens rum i Vellinge. Jag hade bård i samma mönster och färgmatchat i hela rummet plus gardiner i samma tyg. Det var skitsnyggt.


Här är de två av tygerna, det sista var helt i svart och det gjorde jag när vi flyttade hit till Sandby 2008. Det gröna tyget med vita blommor är från 1994 och när jag bodde i Slottsstaden i Malmö. Om man tittar noga på undersidan så står det att det är min farmors stolar, sen har någon annan kladdat över och skrivit sitt eget namn, vems namn får ni gissa själva...


Kolla så coolt det blev med det nya tyget från IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar