söndag 15 december 2013

Besviken faktiskt


Jag har hjälpt några familjer under hösten med det jag kunnat såsom kläder och matkasse via initiativet Matkassen som finns på Facebook. I fredags så kom det upp ett case med en familj i Eslöv som behövde Julmatkasse samt julklappar till fem barn. Jag anmälde mig och tänkte att jag frågar mina vänninor om de vill  vara med med nån hundralapp var. Alla tackade nej med motivationen att de tänkte på sina egna familjer just nu. Fan vad besviken jag blev, jag gick säkert runt i flera timmar och kände mig helt tom. Hundra kronor.... En öl och nötter på krogen, inte ens en biobiljett, ett flaska gott rött på bolaget, två paket cigg om man nu röker. Nä, inte ens det kunde de dela med sig av. Men det är bara att släppa, alla kan inte tänka som jag. Jag har i alla fall fixat julklappar till alla fem barnen och en Julmatkasse kommer jag också att fixa innan julafton. Känns bra för mig, jag/vi klarar oss. En annan gång kanske vi är i behov av hjälp och då vet jag att det finns människor som faktiskt vill hjälpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar