fredag 4 september 2009

Äntligen på väg mot Stockholm. Sitter på tåget som var 1,5 timme försenat. Lite trist när man är trött och hungrig och vill ha frukost. Jag åker 1:a klass eftersom det kostade lika mycket som 2:a klass (jag är ju SJ-prio kund) och då får man frukost och gratis internet. Hade jag åkte 2:a klass hade det nästan varit dyrare utan frukost och internet. Man undrar ju hur de prissätter ibland.

Har snart passerat gränsen mot Småland och förhoppningsvis kanske vi kör in lite tid så att jag hinner träffa en gammal kompis Eva sedan tiden då jag bodde på Herrgårdsvägen i "Lapplands Väsby" Hittade henne på internet och vi började maila. Hade tåget kommit i tid så hade vi ätit lunch på en ställe som hon kollat ut, nu får det bli en snabb fika på Centralen. 

Min bror fyller 40 år idag och han vet inte att jag kommer. Det är det som är min hemliga resa. Han tror att han ska med sina svärföräldrar och äta middag på fin restaurang. Egentligen så åker de istället hem till min pappa och där har Marianne dukat fint och fixat mat. Jag kommer och hämtar min mamma (som bakat tårtor) och Hans. Och Johan anar ingenting.....  hoppas han inte läser min blogg, då är det kört. Jag har köpt en kamera till honom som är från mig, mamma, pappa och Marianne. Vi har bidragit med lite pengar var och han får en skitfin kamera med Leica optik och som kan filma i HD (han kan slänga sin videokamera om han har nån). Men han kanske behöver köpa en ny extern hårddisk eftersom han fotar alldeles för mycket och inte kan "slänga" bilder som inte är tip-top.

Så har jag lämnat min tre gos hemma. Min man han driver alltid med mig och vill få mig att tro att de ska leva på hämtmat i flera dagar. Men jag vet att det inte är så. Visserligen är denna helg lite annorlunda eftersom han ska spela på ett bröllop imorgon och har mycket att fixa innan själva spelningen. Plus att barnen ska sova hos Mimmi. Tur hon finns så att de har någon som tar hand om dem när vi inte kan.

Nu kom ett sms från Emma. Hon är på utedag med sin klass och de är nere i Fågelsångsdalen och det är massor med kossor. Jag sms:ade tillbaka att hon skulle fota dem och visa mig när jag kommer hem. Och gullig som hon är så sms:ade hon tillbaka att det skulle hon visst göra.

Nu tar jag en paus och åk senare. Resan är inte slut ännu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar