lördag 10 oktober 2009

Det är höst ute och jag ska ut och måla delar till fönsterbräda/elementskydd som mannen håller på att såga till ute i garaget. Det är lite kallt och jag har fått rota fram några gamla tröjor som jag kan avvara. Jag kanske målar på mig själv? Vitt ska det bli i alla fall, och snyggt. Vi har gjort likadana i stora rummet i somras, och det blev skitbra. Och till en tiondel av priset jämfört med färdigt i affären. Och konstruktionen är smart, det blir en förlängd fönsterkarm/fönsterbräda med mellanrum så att värmen kan komma upp från elementen. 

Ikväll är det också matchen med stort M. Danmark-Sverige VM-kval i Danmark. Och vi ska ner till fd "svålen" (svåger om någon undrar) och kolla. Och sen får vi cykla/gå hela jävla backen upp igen. Ursäkta svordomen, men det är det enda negativa med denna byn. Backen hem från allt liv nere i byn. Men jag vill inte bo någon annan stans. Det är som med allt annat här i livet, man får ta det onda med det goda. Så filosofisk man kan vara.

Nu är det på med varma tröjan och fram med penseln. Yes!!!
(lägger in en kass bild sedan i vintras från det ena fönstret i stora rummet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar