lördag 3 oktober 2009

Regnet det bara öser ner, jag blir så våt om både skor och strumpor, du kanske inte tror det, men ... sen kommer jag inte på resten av den svenska texten till "Raindrops keep fallin´on my head". Det öser ner ute och blåser som tusan. Man vill inte gå ut, och det tänker jag inte heller göra. 

Idag har jag varit med barnen och köpt vinterjackor. Det blev dunparkas till båda två i varsin färg. Och båda var valde jacka helt själva. Blev några tröjor till Emma och vinterhandskar till Anton också innan vi åkte hem igen. Mackedonkan till lunch dessutom. Snabbt och lätt färdigbrett.

Nu har Emma och jag kollat på Körslaget och i pauserna så kollade vi på YouTube på kören Young at Hearts. Vi lyssnade på deras version av Coldplays "Fix you". Den är så himla bra. Man nästan gråter. Och Emma är så klok och förstår texten. Det handlar om något riktigt och bra som man blir både glad och ledsen för. Men glöm inte att lyssna på orginalversionen också.

Mimmi ringde nyss och hon hade fått nåt klydd med sin spis. Timern var på och hon visste inte hur hon skulle få bort det. Jag kom inte ihåg hur den funkade så vi kom överens om att hon fick ta smällen ifall timerklockan gick igång i natt. Emma och jag åker till henne imorgon och fixar det. 

Nu är det viss "Ghost" och jag måste ju kolla. Det är ju Patrick Swayze, min favorit......  Men min riktiga favorit han är på spelning ikväll. Och kommer väl hem framåt natten. 

Puss och godnatt från soffan i Södra Sandby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar