tisdag 22 juni 2010

Idag fyllde min käre son 15 år. Eftersom han skulle på körskolan och göra sitt mopedkörkortstest så fick vi fira honom direkt på morgonen trots att det är sommarlov och allt. Han klev gladeligen upp och öppnade paket och kuvert och sprang ner till frukosten. Jag tog lite sovmorgon på jobbet och skjutsade honom till körkskolan. Jag hann knappt köra till jobbet förräns han ringde och berättade att han klarat det. Jippiee!! Han trodde provet skulle ta längre tid, men eftersom han var klar så snabbt hade han gott om tid att hinna hem och cykla till dagens tennisträning. Jag hade lovat honom kebab-lunch, men han offrade den för att spela tennis. Ett bra men oväntat val av honom.

Jobbade på några timmar innan jag körde hem vid 15. Handlade diverse korvar och bröd med tillbehör till släktkalaset lite senare. Kom hem samtidigt som mannen, som gick direkt ut och städade poolen tillsammans med Anton (fast Anton badade nog mer än städade). Vid halv sju var alla samlade och kusinerna hoppade i plurret snabbare än blixten. Blev lite kyligt när solen vände och bara tittade över huset. Men efter några korvar så var de i igen. 30 grader skojar man inte bort. Sen blev det glass och maränger med chokladsås och kaffe till tanterna och mannen, jag drack te och tog på mig en extra kofta.

Nu är klockan över 22 och jag fick nyss dra upp mina och grannens barn ur poolen. Måste börja tänka ut vad jag ska packa ner i mitt handbagage till Spanien. Får ju bara ha en väska med på planet.... Och bara en kabinväska 55x40x20. Blir svårt att välja smart, det är inte min starka sida att bara ta med det jag kommer att använda. Blir gärna lite mer så att man kan välja på plats. Det finns det tyvärr inte plats för denna gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar