söndag 15 maj 2011

Igår slog min vackra rhododendron ut

Jag fotograferade med mobilen men orkade inte lägga upp bilderna då. Här kommer de i alla fall. Vi var lite duktiga igår efter frukosten och klippte buskar och tog bort ett litet träd som dött på framsidan. Körde sen all skit till tippen. Nu ser det betydligt bättre ut på framsidan. Tur att baksidan vid poolen är så lättskött, mest rediga marktäckare så man slipper rensa ogräs :)





Vi var på fest igår hos några kompisar och såg Eurovision finalen. Anton stannade hemma och fick pengar att köra ner och handla kebabtallrik för. Sverige kom trea, men jag och Emma såg inte slutet på programmet eller omröstningen. Vi satt ute i poolrummet för oss själv och pratade. Det var tur att vi kunde få vara ifred för resten av alla 15-16 pers som var på kalaset. Vi satt länge och hade tända ljus och det var jättemysigt och kändes bra. Vid midnatt så kom mannen och hjälpte oss att lägga in sovsäckarna i husbilen som vi skulle sova i. Vi la oss och mannen gick in och festade igen. Vi låg och kramades länge tills vi inte orkade hålla ögonen öppna mer. Det var mycket gosigt. Senare på natten kom lilla gubben in och la sig tillsammans med oss. Trångt, med vad gjorde det, vi var ju tillsammans. Vaknade vid halv elva och åt frukost med värdfamiljen och sen körde vi hemåt. Snart ska vi äta middag, jag är faktiskt jättehungrig.

1 kommentar:

  1. Rhododendron är så fint! Jag ska plantera några buskar i en halvmåne och göra en liten sittplats där så att man kan njuta av blommorna en ljummen sommarkväll...

    SvaraRadera