fredag 13 maj 2011

Varför?

Idag är det fredag. Har jobbat sedan tidigt i morse och slutade först lite i fem. Har hela dagen varvat jobb med privata mail och telefonsamtal. Det blev en sån dag idag. Ibland måste man prioritera privata saker mitt i allt jobb, och det händer ju inte så ofta.

Eva, min lillebrors fd sambo och min guddotters mamma, kämpar för sitt liv. Hon opererade i höstas bort en hjärntumör, men allt gick inte att ta bort. Efter rehabilitering så har hon kunnat gå tillbaka till jobbet tills för några veckor sedan. Då gick det inte längre. Efter det så har det gått alldeles för fort. Idag är femte dagen utan vätska. En vuxen person lever ca en vecka utan vatten. Det är fördjävligt. Och här är jag, 65 mil ifrån dem. Jag önskar jag kunde "beema" mig själv till dem nu.

Här är en fin bild på dem alla tre. Johanna är glad för sin mamma och pappa och de är glada för henne. Jag önskar bara att Eva slipper lida, att lilla söta Johanna ska må bra och hennes pappa inte ska tappa taget. Jag har svårt att hålla tårarna borta....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar