fredag 27 maj 2011

Tiden rusar iväg

Har inte hunnit med allt jag velat denna vecka. Varit trött, mycket på jobbet och privat. Varit på skolkonferens för sista gången i Emmas klass (de slutar ju femman och skolan om två veckor). Sen var det utvecklingssamtal för Emma i måndags och det gick bra. Hon klarar allt galant :) Sen var jag på massage igår och det var jätteskönt. Och betalade räkningar igår, inte lika "skönt".

Lilla Elvis har ett sår på magen (makens och min ökenråtta) och det är ju inte så kul. Killen på djuraffären säger att så länge han inte ser ut att lida så kan vi vara lugna, och han hoppar ju omkring och äter och ser ok ut tycker jag. De är duktiga på att hålla rent själva och hjälps åt med sånt tydligen. Skulle det inte gå bra så får de somna in båda två. Jobbigt, men vi är alla överens om att vi ska ha 2-3 nya rådisar. Vi vill inte vara utan deras sällskap nu när vi vant oss vi att ha dem hos oss. Man blir så glad när man ser dem :)

I lördags fotade jag i alla fall min rhododendron som blommar så fint nu. Förra våren så kom det bara hälften så mycket blommor och jag trodde det berodde på den stränga vintern. Men denna vintern var ju lika kall och hemsk och nu är den skifin. Bakom den så är min nya clematis Albina Plena. Den är remonterande (blommor flera omgångar under säsongen) och det är som pyttesmå vikta vita näsdukar som blommar. Lovar att fota den sen och lägga upp när den kommit igång. Tyvärr har min President dött och jag får nog köpa en ny för den hade så fin lila färg. På planket på andra sidan poolen har jag flera Jackmanii som har lite ljusare lila färg. De slingrar sig i närheten av kaprifolen som förhoppningsvis blommar i år. Den ville inte förra året heller. På framsidan har vi ju trimmat buskarna och nu i dagarna har jag haft min privata trädgårdsmästare Mimmi som varit och rensat ogräs. Tänk att ha en 87 åring som hjälper dig? Guld värt säger jag, och hon säger att hon tycker det är roligt :)



Har startat en insamling på Cancerfondens hemsida till förmån för Eva. Du hittar den om du klickar här. Bara på ett dygn kom det in över 3000 kronor och det känns jättebra. Ska fila på något att skriva i gästboken som inte låter tramsigt. Har fått i uppdrag av Evas mamma att göra begravningsprogrammet och jag har fått psalmer och den musik som ska spelas under själva begravningen. Jättefin musik :) Har också beställt ett blomsterhjärta till Johanna och Johan som ska ligga framför kistan. Det är Johanna som bestämt färger. Det ska vara rosa i kanten i vitt inuti hjärtat. Det blir nog jättefint tror jag. Jag ska ta det med i en kartong med kylklampar på tåget till Stockholm. Kostar mindre än hälften så mycket härnere jämfört med uppe i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar