måndag 12 september 2011

Lunchdate på Röstånga Mölla Surdegscafé

Idag kom min fd kollega Pernilla och lunchade med mig. Vi gick till Surdegscaféet vid järnvägsstationen. De serverar sopplunch för 55 kronor och då är det tre olika soppor, surdegsbröd, säkert 5 olika goda ostar, salami, lufttorkad skinka, rökt skinka och två sorters pesto. Apelsinjuice, äppeljuice eller vatten och på det kaffe eller te och fruktsallad med vispad grädde. Så himla gott och trevligt. Tända ljus på borde och lite 40-tals jazz i bakgrunden. Jag blev kär.... Hit ska jag gå igen, både prisvärt och gott, och mysigt. Nästa gång ska jag ta fler kort så ni kan se lite mer.

Det var udda porslin, udda bestick och glas. Ja, allting i hela caféet var udda, men det var så charmigt. Inget för pedanten alltså :) Kändes som att sitta i en antikvitetsaffär, kunde inte sluta se mig omkring för allt roligt på väggar och i taket, för att inte prata om stolar och bord i olika format och skick. Najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar