fredag 30 september 2011

Sista dagen i september...

... var helt underbar. Vi tog ledigt från jobbet och åkte båge på fina vägar via Vollsjö och Degeberga (där vi för övrigt checkade in på en korvmoj då lilla gubben var lite hungrig). Eftersom jag varit uppe halva natten med Anton på akuten för hans smärtor i "paketet" så kom vi inte iväg förräns kl 12, och med min sena frukost var vi inte helt i fas med måltiderna idag. Jag tog en smal med bröd och Tollarps-senap, det var precis lagom och riktigt gott.

Målet var Claessons i Bromölla där mannen skulle klämma och kolla på en Victory. Det var väl inget som riktigt framkom i början, men vad gjorde det. Han klämde och kände men fick inte provköra då de hade sålt demo-hojjen förra veckan och inte gjort iordning någon ny demo-hoj. Han fick bara titta.... och prata... och jag fick vara med och tycka om färg :) Vi får väl se hur det blir.

På MC-affären så blev det också ett toa-besök och jag var tvungen att ta ett kort. De hade exakt samma bård på väggen som vi på vår rallytoalett, men istället för vår Ferrariröda så hade de racing-gul/orange (toa och handfat var från 70-talet och gul/orange). Coolt!

Sen blev vi hungriga på riktigt, men i Bromölla fanns inget som lockade så vi körde till Åhus där gästis inte öppnade förräns 18 så det blev Pizzeria Milano där jag beställde en parmaskinka/ruccola pizza. God, men jag orkar ju bara en halv så det blev till att lämna hälften kvar på tallriken. Och doggy-bag var det inte tal om, den hade varit död innan vi kom hem :(

Kom tillbaka till Sandby lite efter 18 och det kändes där bak att vi åkt båge i nästan 5 timmar idag. Härligt väder, trevligt sällskap och det bästa av allt: det är bara fredag idag, en hel lördag och söndag framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar