lördag 24 september 2011

En helt vanligt lördag

Vi sov ovanligt länge. Frukost först klockan 11 och sen hände nog ingenting förräns vid ett tiden då vi for till Skrylle och gick bakvägen via Boijsens dammar och stenbrottet och tillbaka igen. Det var underbart väder och jag hade en ryggsäck med bananer och vatten med mig.


I den första dammen var det fullt med kräftor och småspigg och helt fantastiskt fina näckrosor. Fick lägga mig ner på en sten för att fånga dem rätt på bild.


Härligt höstljus och underbara dofter i skogen.


Efter en grillad korv till lunch så for vi till Eslöv och gick på Mikaeli marknad. Träffade Mia som hade ett stånd för sina fina smycken. Köpte ett armband, fast jag hade inga pengar så lilla gubben fick betala :) Snällt av honom.


När vi körde hem så såg vi två luftballonger över Lund och de var rätt nära oss.



Och några av de underbara höstblommorna i vår rabatt på framsidan. Tyvärr hade den vackraste dragit ihop sig, men en annan dag ska jag fånga den och lägga upp. Nu är det natti, en ny dag väntar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar