fredag 30 december 2011

Sista arbetsdagen 2011

Här sitter jag och kikar ut över torget i Eslöv. Lyssnar på Jansson&Wester på radio P4 och bara väntar på att någon ska komma in i butiken. Tiden går lite sakta just nu, men om en stund kan det stå fyra personer på kö och vilja ha hjälp, det är det som är det kuliga med detta jobbet, man vet aldrig vad som händer i nästa sekund.

Varit ute på lunchen och hittat en turkos schal som jag ska köpa när jag går hem. Det var kö i butiken och jag orkade inte vänta, skulle hinna äta lunch också innan butiken öppnade. En fastighetsskötare som varit på sjukhuset kom in efter lunchen och fikade med oss. Jag hade varit och fixat en superfin vårbukett med tulpaner och blåbärsris till honom från oss alla. Hade gärna tagit med en likadan hem :)

Ja, vad ska jag mer skriva om? Emma har varit varje dag hos Mimmi denna veckan. Det har varit skönt att veta att de har haft sällskap av varandra under dagen och kunnat äta tillsammans. Idag skulle de faktiskt göra gluten och äggfri radiokaka. Hoppas den blir god så att Anton också kan få glufsa i sig lite gott. Har fortfarande kvar både knäck och tryffel som står i kallt ute i uterummet. Min man är ledig idag och ska mixa musik till den film han och hans kompis klippt ihop av allt som blev filmat under deras mc-tur i USA i somras. Såg en snutt igår, men filmen blev för lång så maken ska klippa ner den till en halvtimme, mer än så orkar ingen med som inte var med på resan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar