lördag 18 april 2009


Har varit ute och satt på bastun. Om 15 minuter är det lagom varmt. Sen kanske jag vågar mig ner i poolen. Är ännu bara 16 grader varmt. Tar nog två-tre veckor innan vi vågar köra fullt på värmeväxlaren. Ännu är det för kallt på natten för att den ska vara på dygnet runt. Men jag längtar verkligen till 30 grader. Hur ska jag/vi någonsin kunna flytta härifrån? 

Nu sitter våra söta gerbiler (allmänt kallade ökenråttor) och gnager på toarullar. Anton har sin kompis Ludde här och de sitter och lanar uppe i "lekrummet". Luddes snälla mamma var här och lämnade honom och då var råttorna väldigt aktiva. Hon trodde jag poppade popcorn. Fniss! Vi har tre brorsor som heter Elvis, Fantomen och Sune. Elvis är min och gubbens, Emmas heter Fantomen och Sune tillhör Anton. De bor i köket i ett akvarium och är man minsta ledsen och sur så blir man jätteglad när man ser dem. De är så pigga och glada och kontaktsökande att man bara inte kan låta bli att gosa med dem. Pip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar