tisdag 3 november 2009

Känner mig fortfarande lite mör efter den senaste helgen på oktoberfest i Bremen med mannen och fyra av våra vänner. Jag är helt enkelt för otränad för sådant här (läs gammal.....). Men kul hade vi och fint hotell bodde vi på (Hilton). Staden var mycket trevlig, vi bodde ju i den gamla delen och hade ett kvarter till huvudgatan. Själva öl-festen kunde vi varit utan, men jag åker gärna tillbaka till Bremen. Sen var det ju trevligt att få vara med sin man och bara bry sig om oss. Barnen hade det så bra hemma med Mimmi som bjöd på mat och logi. Fast Anton sov hemma, och det gick jättebra. Han är ju faktiskt 14 och vill klara sig själv.

Den här veckan går Anton i skolan på Kunskapsgården. Varje läsår så åker de iväg en eller två gånger och har hemkunskap, slöjd och andra mer praktiska ämnen, i en vecka. Och de längtar efter det och talar om det i veckor efteråt. Kompisar, maten, allt godis de kan köpa på ICA i Gamleby, allt helt enkelt. Idag fick jag ett mms med en bild på hans slöjdprojekt. Han har gjort en campingstol i trä som går att fälla ihop och som har en textilsits. Den såg skitfin ut och jag messade tillbaka att den var super.

Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig. Har redan borstat tänderna så jag är beredd. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar