fredag 14 oktober 2011

En sån dag... som Olle i Pistvakt brukade säga..

Dagen började med att skrapa rutorna på bilen. Körde till jobbet i soluppgång och fullmåne samtidigt. Otroligt vackert ljus, och bilden blev faktiskt bra med mobilkameran.

Jag och min kollega M var helt ensamma på kontoret idag. Resten var på konferens på Ystad Saltsjöbad, lite avis var jag nog... Men vi hade trevligt bara vi två.

Idag kom de och tog in palmerna för vintern. Oturligt nog så körde chauffören in under ett stort träd på torget och palmerna fastnade, kunde inte låta bli att le och gå ut och ta ett kort.

Sen fikade vi på em med en av fastighetsskötarna och helt plötsligt var dagen slut. M gick medans jag satt i telefon med en bank. När jag var klar runt 10 över 4 så skulle jag ta posten som skulle till HK. Gick ut i postrummet och glömde ställa upp dörren. Den slog igen och där stod jag utan nyckel, mobil eller ytterkläder. Sprang över till Intersport och lånade telefon och fick tag på en fastighetsskötare som kom bort till mig. Han kände städerskan och vi gick hem till henne och vi hade tur, hon var hemma. Lånade nyckel och tillbaka till kontoret igen och jag kom in. Packade ihop mig och körde hem.

Måste villigt erkänna att det kändes inte helt kul när dörren slog igen. Såg en fredagkväll gå åt skogen då jag visste att det bara fanns fem som hade nyckel in till kontoret och de fyra andra var flera mil bort. Tur det fanns en riddare som hjälpte mig :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar