lördag 9 januari 2010

Idag köpte jag nya skridskor. Mina 30 år gamla skridskor hade gått upp i atomer..... Sen åkte jag och barnen plus Emmas kompis en stund på eftermiddagen uppe på Rögle dammar. Det var kallt, men härligt. Hade till och med lånat skridskor av vår granne till Anton som tyckte det var jättekul.

Emma for precis iväg med sin kompis Tova och ska sova där i natt. Det var inte förberett, utan när Tovas mamma kom för att hämta så bestämde sig tjejerna. Och det kunde jag ju inte säga nej till. Så nu är det bara jag, mannen och Anton kvar, och vi ska laga wienerschnitzel ikväll. Det har vi inte gjort på länge. Men först ska mannen och jag öppna en ny flaska skumpa som kanske inte alls smakar. Den har legat i många år och jag tror det bara är att hälla ut. Men jag har förberett med jordgubbar från Egypten (?) i alla fall. Vi får ju fira att jullovet är slut. Nu verkar det ju som om vi bara lever lyxliv och dricker champagne var och varannan dag. Så är inte fallet, utan ren tur och slump att flaskorna helt gratis hamnat hemma hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar