tisdag 26 maj 2009

Tisdag morgon och äntligen är det normala arbetstider. Högsäsongen är över och allt vi säljer/skeppar är bara bonus i kassan. Man hinner med andra ord med sig själv helt plötsligt. I em ska jag klippa håret, det var nog 8 veckor sedan sist, och det är alldeles för länge.

Var på utvecklingssamtal med min dotter igår och hon hade ett enda fel på alla nationella prov. Då är man rätt nöjd som förälder. Detta var sista gången med dessa fröknar, i fyran kommer det nya lärare (kan bli två män, men minst en). Hon har ju bara gått i denna klassen sedan vi flyttade till Södra Sandby för drygt ett år sedan, och jag tycker att det gått jättebra och skolan är mycket trevlig. Ligger så fantastiskt mitt i skogen och bara 5 minuters gångväg på fina gång och cykelvägar. Kan inte vara mer perfekt när man är 10 år.


När vi kom hem därifrån så åkte gubben och Emma på karate. Anton var krasslig och stannade hemma och skruvade på Meccano. Jag var huslig och dammsög huset, bytte sängkläder och tvättade. När Anton ledsnat på Meccanot så ville han duka fint och göra förrätt. Det blev små leverpastejmackor i miniformat med sallad och tandpetare på. Förrättstallrikar och varmrättstallrikar och vinglas till alla. Och sup till alla..... Han fixade servetter och ljus och det blev så fint så. När gubben och Emma kom hem så blev de väldigt förvånade. Middagen blev plötsligt speciell och mycket trevligare. Tack Anton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar