fredag 2 oktober 2009

Äntligen fredag igen... har inte orkat skriva något i veckan. Har jobbat rätt mycket, och sedan har det varit massage, klippning, strykning och annat på kvällarna, så det har fått vila. 

Ikväll ska vi till mannens lillasyster och se Idol med barnen. Vi ska äta middag, jag tror hon ska ha bakade potatisar med goda geggor. Jag är redan hungrig fast klockan bara är halv sex. Får väl ta något i skåpet så att jag inte svälter ihjäl. Choklad kanske... om det finns någon. Har köpt en jättefin marshall hållare (jag vet faktiskt inte om det stavas så, pinsamt) som är rund och har en pinne man sticker ner i marken. Lite indisk inspirerad, jag har en själv som är hängande i samma stil. Som en lite rund bur till själva marshallen. 

Imorgon ska jag och barnen till stan och handla vinterjackor. Båda två har haft sina jackor i två säsonger och nu var Emmas tokliten och Antons på gränsen.  Fleece och väst går ju bra ännu så länge, men snart är det för kallt så jackor är ett måste. Behöver en jacka jag med, kanske jag hittar något jag med. 

Imorgon har mannen dessutom ytterligare en spelning så jag är ensam hemma med barnen och en kompis till Anton. De ska lana. Men jag har sagt att kl 12 ska de ligga i sina sängar och tidigast kl 9 får de gå upp och börja spela igen. Sköter de sig inte så drar jag helt enkelt ur sladden till internet..... Nåt måste man ju hota med. Emma och jag får väl kolla lite TV och jag ska passa på att sortera alla bilder från vår grillfest på jobbet i augusti. Har äntligen fått alla bilder nedladdade på Google så att jag kan börja jobba med albumet. Det är över 300 bilder så det tar nog en stund.

Nu lägger jag mig på soffan och vilar mig i form inför kvällens övning.

1 kommentar: