lördag 2 april 2011

Fantastiskt väder

Vaknade rätt tidigt idag och var uppe och åt frukost vid 9. Rätt skönt faktiskt. Väckte sen Emma lite senare och vid halv ett åkte Emma, jag och mannen till Killebäckshallen och såg kusin Gustav spela innebandy. Emma var för sjuk för att spela Lundacupen, hon fick vara publik istället. Åsa hade hämtat Mimmi som också hade kommit för att se matchen. Vi skjutsade hem henne efter matchen och sen for Emma och jag på Flyinge Plantshop och handlade lite penseér och minipåskliljor att ha på framsidan.


Planterade vårblommorna och klippte sen lavendel och nån annan buske som jag inte kommer på vad den heter... Ställde ut mina grodor såklart...


Sen städade mannen och jag grillen och satte i ny gasoltub :) Han fortsatte att spela/träna eftersom han har spelning nästa helg för nåns kompis syrra som fyller 50 år. Vädret är helt underbart, man vill nästan inte gå in. Jag lekte lite med min mobilkamera, den har nån funktion som gör bilden som en tecknad serie, lite fräckt faktiskt.


På framsidan har krokusarna slagit ut


och snöklockor - klosterliljor - från Hunneberga är i full blom


Nu är grillen på och vi ska snart äta. Barnen är ute på gatan och spelar rullbandy med grannbarnen, det är verkligen vår på väg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar