onsdag 6 april 2011

Testpilot?

Fick ett mail idag från Smartson om att bli testpilot för Dunlop däck. Jag minns jag min bror alltid fixade däck till mig när jag bodde i Lapplands Väsby. Han köpte dem med rabatt på sitt jobb och det var alltid Dunlop. De var prisvärda och bra till min lilla Micra som jag hade på den tiden. Och när jag var liten kommer jag faktiskt ihåg att vi hade tennisbollar från Dunlop. Tror till och med jag har kvar kartongen i nån gammal låda, fast den är nog fylld med annat...

Var tvungen att googla på Dunlop och det är ju fakiskt ett rätt gammalt varumärke, fanns redan på slutet av 1800-talet. Hade ju inte varit helt fel med nya däck när Emma och jag drar på vår Sverigeresa i sommar. Blir många mil i Hondan upp till Norrbotten via Höga Kusten. Ett lätt överslag så kan det bli bortåt 400 mil ända upp till Haparanda med lite svängar inåt land längs E4:an. Jag längtar redan :)

Tekniken vill inte som jag så jag kan tyvärr inte lägga upp ett klipp från YouTube om däcken som skall testas men om du klickar här så kan du se det. Blir istället en bild från Nilsson&Lind i Lund där vi hittade vår bil. Vi skulle ju egentligen till tippen och den hade inte öppnat för dagen så vi körde runt på Gastelyckan och kollade bilar istället. Det slutade med att vi köpte ny bil.... Dessutom hade demobilen i butiken just den färgen vi ville ha, skulle vi väntat på en från fabrik så hade vi varit tvungna att vänta över en månad och det vill vi inte, vi fick den nästa dag :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar