onsdag 27 april 2011

Värmen har kommit!

Så fyllde lilla gubben 50 år i torsdags. Jag och Emma hade fixat banderoller och skyltar att sätta upp i köket på morgonen innan vi gick upp och firade. Det blev lite skumpa till oss vuxna och cider till barnen och presentöppning i sängen. Sen frukost och Mimmi kom och gratulerade innan vi åkte iväg mot Blekinge.

Vi körde in om Frasses i Fjälkinge och tog en burgare innan go-karten i Kallinge. Det var riktigt skojigt, men får en sådan adrenalinkick. Först var pappsen snabbast, men efter tre "åk" (8 minuter) så var Anton snabbast, pappa 2:a, jag 3:a och Emma tätt efter. Skillde bara 4 sekunder mellan Antons och Emmas bästa tider. Inte dåligt! Anton körde om mig näst sista varvet och jag blev så himla arg :) att jag skrek "helvete" rakt ut. Vinnarskallen i mig talade...

När vi hämtat oss från go-karten så körde vi vidare till Karlskrona och vårt hotell precis invid vattnet mitt inne i stan. Vi hade beställt två rum med mellandörr så att Anton fick sova i eget rum. Att lägga barnen i samma fanns inte på kartan... Vi packade upp och gick och åt jättemumsig middag innan vi gick bort till Saltö och spelade bowling. Gick sådär för Emma och mig, vi körde med "bumpers up" eftersom jag inte kunde spela med höger. Men jag fick in några strikar med vänster i alla fall. När vi var klara hade solen gått ner och det var lagom mörkt. Gick tillbaka till hotellet och tog ett glas vin i baren med barnen, som dock drack läsk :) Gick sen upp på rummet och la oss. Man blir trött av att leka.

Sov rätt länge och gick sedan ner och åt frukost. Checkade ut och packade bilen och gick sedan på promenad ut på en liten holme precis invid hotellet. Gick en runda på stan som var helt stängd eftersom det var långfredag. Men det var härligt i solen och en fin stad att promenera i.

På vägen hem stannade vi på Eko-hallen och kollade läget. Blev lite krimskrams och godis till barnen. Tog en korv innan vi satte oss i bilen och körde hem. När vi kom hem så städade mannen poolen och jag bakade en glutenfri kladdkaka till påskafton och släktmiddagen. Grillade lite och bastade innan vi gick och la oss.

På påskafton kom släkten klockan ett och sen hade vi påskbuffé och lekar. Vi satt i solen efter maten och mös hela eftermiddagen. När alla gått så tog vi en liten bit mat till, blir konstiga mattider när man har kalas...

Sen var det fest på söndag igen. Klockan ett kom lite kompisar och vi åt påskmat ännu en gång :) och satt sedan ute nästan hela kvällen i solen och värmen. Det var såååå härligt ute. På måndagen så gick Emma och mannen på skogspromenad medans jag städade nedanvåningen. Dammsuga och torka golven och toan. Sen gjorde vi ingenting. Jo, vi såg en kass film "I'm number four". Tumme ner :(

Skulle egentligen jobbat lite på em men efter överläggning med min kollega så ställde jag klockan tidigt på tisdag morgon istället. Det gick bra det med, skönt att slippa jobba på en ledig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar