söndag 6 november 2011

Av en ren händelse...

...så skulle jag fota min fina schal som Mimmi stickat till mig. Den är röd och det gör sig inte så bra med mobilkameran. Jag gick då ut i tvättstugan och la schalen på en kasse i ljuset från spotlightsen i taket för att se om det blev bättre.

Det blev det inte, men istället så hamnade alla fina tvättstugefoton i bakgrunden (på det första fotot syns schalen mer, men det fotot tog jag bort). Här finns vacker natur blandat med Mimmi, våra fina barn och bröllopsfotot från 1995.

Man blir glad varje gång man står och hänger upp eller tar ner tvätten, eller bara går förbi på vägen ut genom dörren.

Här är en bit av schalen i alla fall. Det röda gör sig inte bra på bild med mobilen. Den är gosigt luftig och jag har sytt ihop den till en tub som jag kan lägga omlott runt halsen. Jag får övertala Mimmi att sticka nån till i en annan färg, typ blå eller blågröna toner. Vi får se...

Ikväll innan middagen åkte jag och Emma med Mimmi till Eslöv och tittade på ljusinstallationerna. En av dem var på biblioteket, fd biograf Palladium, och det var en 3D animation som var för läcker med musik till. Jag filmade den men den är för stor för att lägga upp här tyvärr. Coolt var det i alla fall. Och Mimmi blev glad som fick följa med oss. Dagens goda gärning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar