söndag 30 augusti 2009

Jag har blivit biten av en spindel! Tro det eller ej, men i fredags kväll när jag skulle gå upp och lägga mig så låg det nåt svart på golvet i hallen och jag trodde det var nåt skräp eller en dammråtta så jag sparkade till det med tån. Då rörde det på sig och jag var tvungen att tända taklampan och fick då se en relativt stor spindel.....  Jag gick in i köket och tog lite papper och gick tillbaka och tog upp den och faktiskt klämde ihjäl den. Med två barn som är helt hysteriska som fort de ser spindlar så fick den gå till de sälla jaktmarkerna. Men till saken, på lördagsmorgonen när jag vaknade så tyckte jag att jag hade ont i tån. Sådär som när man blivit stucken av en geting, fast lite mindre ont. Mannen sa att man visst kunde bli biten av spindlar, det hade jag aldrig hört talas om. Jag var tvungen att gå ner och googla på en gång, och visst kunde man bli det. Men det var ingen fara med svenska söta spindlar, som ett snällt getingstick ungefär. Så nu är jag en erfarenhet rikare, jag har blivit spindelbiten. Men jag vågar inte berätta det för mina barn, då spär jag bara på spindelrädslan ännu mer. Fast jag måste erkänna att kommer en spindel krypande över kroppen så är det inte så himla majsigt. Finns annat jag uppskattar mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar