torsdag 15 juli 2010

Hemma igen efter några svettiga dagar i Sölvesborg i svägerskans nyinköpta sommarstuga. Låg jättefint 3 km från Sölvesborg, Tredenborg. Barnen fick varsitt rum och det fanns TV. 5 minuter till stranden och Emmas kompis Ylva fanns bara 15 bort i Sandviken, där det var en helt fantastisk strand. Där låg vi två dagar plus en dag på badet i Hällevik. Köpte rökt fisk på Hennings i Hällevik som blev en fantastisk middag en kväll. Grillade flintastek för första gången (jo, det är faktiskt sant, det var första gången för oss) och till efterrätt fick barnen gå ut och fixa grillpinnar till marshmallows. De satt parkerade framför grillen tills hela påsen var slut. Sockerchock kan man kalla det...

Igår satt vi hos grannen och snackade till sent på kvällen. Barnen hamnade framför TV:n när vi kom hem och satt kvar när vi gick och la oss. Sov länge och startade dagen med ett dopp i det blå. Man blir så härligt pigg och vaken på en gång. Mannen spikade och skruvade på uterummet mest hela eftermiddagen. Själv kände jag mig trött och hade ont i magen. Vek en massa tvätt och lagade lunch i flera omgångar. Sorterade barnens kläder och helt plötsligt gick det att stänga lådorna i Emmas byrå. Satt sedan och läste min bok, kunde inte sluta, men till slut så hade Anton blött ner mig med sin vattenpistol så jag var tvungen att lägga boken i från mig. Körde mannen och Anton till drivingrangen så att de fick slå några bollar innan middag. Klockan var nästan 19 och solen sken fortfarande. Middag på grillen och på det och lite sällskap av några kompisar nere i byn. Satt ute och var faktiskt tvungen att ta fram filten på slutetn Nu är det i alla fall natti.


I solen vid drivingrangen på Kungsmarken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar