söndag 18 juli 2010

Vaknade nästan exakt 8 timmar efter att jag släckt lampan igår kväll. Kände mig utvilad och pigg. Gick upp med mannen och åt frukost. Barnen låg kvar och sov sött. Läste hela tidningen och plockade ur diskmaskinen. Lilla gubben gick ut och fortsatte med uterummet och jag gick upp för att väcka liv i barnen. Inte så lätt med Emma, men Anton var uppe men ville inte äta frukost. Fick upp Emma och hon klädde på sig och kom ner och åt en macka. Jag klädde på mig målarkläder och gick ut på utsidan av förrådet och fortsatte att måla. Barnen kom ut på rullor och meddelande att de minsann skulle ner på ICA och köpa en glass. Visst, åk ni, men det finns ju glass i frysen... Ingen som är god, blev svaret. Kunde inte göra klart då färgen tog slut när det var mindre än en kvadratmeter kvar. Snacka om otur... Gick in och tvättade av penslarna. Lagade lunch och intog den med man och barn i en trädgårdsstol. Lilla gubben har gjort en hylla som var infälld i väggen så att "stereon" fick plats. Ska putsas till och lite panel så är den komplett imorgon kanske.

(han har skruvar i munnen om ni undrar)

Emma ringde en kompis som skulle komma och stanna över natten. Tog nästan två timmar innan hon dök upp, under tiden satt hon och pillade på sin dator och sprang fram och tillbaka och tittade i fönstret om det kom någon bil. Körde ner och hämtade några eldosor hos en kompis nere i byn. Mannen höll på att sätta panel och han behövde dosor för att kunna göra det klart. Passade på att handla middag samtidigt.

Plockade skräp och små träbitar och solade mig lite innan jag tog tag i middagslagandet. Det blev grillat och sallad. Inte så dumt faktiskt. Efter middagen satte vi ihop den musik-Quiz som gubben ska köra på en fest vi ska på nu på lördag i Veberöd. Blev 26 låtar allt i allt, fast vi tagit bort en massa. Svårt att välja, men det får inte bli för långt, då tröttnar folk.

Dags att bädda för tjejerna så de går och lägger sig någongång.... Kom på att jag inte badat idag, fy på mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar