söndag 18 juli 2010

Söndag morgon vaknade vi alldeles försent. Hela dagen blev försenad. Mannen snickrade på uterummet, två fönster kom upp och väggar in mot det som ska vara förråd och studio. Skjutdörren in dit är redan på plats, den är av glas så man kan se vad maken har för sig därinne :)

Grillade hamburgare till lunch och dammsög sedan faktiskt hela huset trots tropisk värme inomhus. Det var dammigt, och det kommer att vara dammigt ända tills uterummet är klart och vi inte drar in en massa skit varje gång vi går in genom altandörren. Man får bita ihop och tänka att snart är det klart och DÅ kan vi städa ordentligt.

På eftermiddagen åkte Emma och jag till Mimmi och fikade. Vi hade med hemgjorda Brownies och Mimmi bjöd på kunglig äppelcider. Vi spelade kort en stund och sedan åkte vi hem. Emma åkte båge med maken in till Lund. Jag följde efter i bil då vi skulle in till hans jobb och hämta en sak. Jag vinkade adjö till dem och fortsatte till Statoil för att tanka och sedan på CityGross för att handla middag. När jag kom hem hade de redan hunnit före. Mannen fortsatte att lägga golv och när han var klar så slängde vi på maten på grillen och åt strax därefter.

Kollade ett musikprogram och sedan såg jag och Emma på en engelsk thriller som höll på ända till 23.10. Sen hade vi ljus och ljudshow vid poolen och rökmaskinen på. Emma hoppade i och badade mitt i allt. Mannen och jag hoppade också i och det var väldigt skönt. Efteråt åt vi jordgubbar. Igen... men det är så himla gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar