fredag 16 juli 2010

Redan fredag. Idag för 50 år sedan gifte sig min mamma och pappa. Men någon fest blir det inte eftersom de är skilda sedan 30 år. Jag minns när farmor och farfar firade guldbröllop. Jag var 16 tror jag och de hade stor fest för alla barn, barnbarn, respektive och barnbarnsbarn. Min pappa har (hade) 5 syskon och vi är (var) 17 kusiner. Min pappa är äldst, men hans yngre bröder och systrar ynglade av sig före honom, så några av mina kusiner är långt över 50 år nuförtiden. Det betydde att de redan för 29 år sedan redan hade en och flera barn. Idag har de barnbarn.... lite före mig alltså. Festen var i alla fall på Flustret i Uppsala där familjen bodde från 1937 och fram till slutet på 50-talet då de flyttade till Norrviken, Sollentuna (fast då hade ju alla deras barn flyttat hemifrån). Farfar hade till och med hyrt in en fotograf som tog släktporträtt, det har jag kvar i någon låda under trappan.


Igår så målade jag utsidan på uterummet mot gröningen. Mannen snickrade på uterummet. Jag hann nästan klart målningen innan Anton ville åka och slå lite bollar på drivingrangen. När vi kom hem så bakade vi kakor till honom och brownies till Emma. Luktade fantastiskt i köket. Till middag blev det köttfärssås och spagetti, ingen ville grilla ?!? Sen invigde mannen sin nya ljus och rökmaskin, och visst det var cool, men... Barnen gillade den i alla fall, och speciellt Emma eftersom deras klass ska ha discon under hela femman på sin skola. Då kommer detta väl till pass :)


Sen badade vi allihopa och gick sen in och kollade en konstig skräckfilm. La oss lite efter 12, och vaknade vid 8 imorse. Vi bestämde oss för att gå upp och äta frukost. Lilla gubben har åkt och handlat virke till panelen på uterummet. Börjar bli dags för nästa steg i renoveringen.

Ska väcka barnen nu och läsa lite i min bok. Hann inte igår :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar