lördag 25 juni 2011

Midsommardag 2011

Idag för 79 år sedan så gifte sig min farfar och farmor. Min pappa som då var 1 månad gammal (född oäkta.....) låg i en korg bakom knuten..... Fast om det var just detta datum kan jag inte säga, det var midsommardag i alla fall, och på den tiden så var midsommar alltid på samma dag oavsett veckodag. Det är ett senare påfund att fira midsommarafton på en fredag.

I alla fall så var vi bjudna till Svenshög och Mange och Mia tillsammans med drygt tjugo andra. Man skulle ta med all mat och dricka för eget bruk så jag kokte potatis, stekte korvar och köttbullar och packade sillburkar. Allt ner i kylväskan med frysklampar. Och lite öl och snaps och läsk. Men vinet glömde jag så jag fick låna en flaska av Mia. Vädret var sådär, lite blåsigt och molnigt och ibland sken solen och det var riktigt hett. Lekte lekar, barnen badade i deras pool och sen käkade vi midsommarmat. De hade ett lotteri och var och en fick dra 4 lotter. Det var priser som en flaska bubbel, en flaska whisky, fyra polska öl, frukost på hemmaplan med värdparet och den vinst jag fick. Jag, Anna-panna 46 år, ska vara Mias tärna den 23 juli. Får man vara tärna när man är gift och så "gammal". Skitkul och helt supertokigt. Men jag ser fram emot det :)

Tog en enda bild med mobilen och det var på lilla gubben som spelade gitarr under maten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar